Ilk Supplement Kombinasyonu Nasil Olmali (3-6 aylik sporcu)

Konusu 'Supplement Günlüğü' forumundadır ve ZaRaTuStrA tarafından 6 Aralık 2012 başlatılmıştır.

  1. ZaRaTuStrA New Member

    Çevrimdişi
    Mesaj Sayısı:
    13
    Beğenilen Mesajlarınız:
    3
    Ödül Puanları:
    3
    Bulunduğu Yer:
    oVer The Hills and FaR aWaY
    Oncelikle belirtmek isterim ki hic kimseye supplement(ek besin) kullanmayi tavsiye etmiyorum. Herkesin oncelikli hedefi eger bu sporu yapacaksa duzgun bir beslenme plani,antreman ve dinlenme ile hedeflerine ulasmaya calismak olmali.

    Bu konuyu acma nedenim forumda konu kirliligi yartmamasi acisindan ilk defa supplement kombinasyonu yapacak uyelere yardimci olmak ve bir fikir sahibi olmalarini saglamak.

    NOT: (kisisel goruslerim)

    1.Supplement kullanmayi tavsiye etmiyorum
    2.Eger herhangi bir hastaliginiz var ve ilac kullanmak durumundaysaniz bir UZMAN tavsiyesi olmadan ek urun kullanmayiniz.
    3. Vucut gelistirme sporunda cok duzgun planlanmis bir beslenme ile rahatlikla istediginiz sonuclar alinabilir.
    4.Supplementler yalnizca beslenmeden yeterli proteini karsilanamadigi ve ihtiyaciniz var ise kullanilmali.
    5.Supplement kullanmaya baslayacak sporcu baslangic seviyesini gecmis en az 6 aylik olmali.Bunun sebebi bu spora yeni baslamis bir sporcu supplemente yoneldiginde gunluk gereken enerji miktarini beslenmesinden rahatlikla saglayabilir ve vucut bu disaridan aldiginiz ek urunleri kullanmadan atar cunku bunlara ihtiyaci yoktur. Bu da paranizi bosa harcamak demek.
    6.Supplementler mucizevi urunler degillerdir. Buyuk getirler beklenmemelidir.

    Gelelim simdi kombinasyona. Whey+kreatin

    Whey+kreatin size ilk kombinasyonunuzda yeterince verimli olcaktir. Bunun yaninda (istege gore-gerekli degil) amino asit, bcaa yada glutamin konulabilir. Benim sahsi fikrim kompleks amino asit kullanilmali. Cunku iceriginde az miktarda da olsa size yetecek kadar bcaa ve glutamin mevcut.

    Kullanim zamanlari:

    Ben en iyi kullanim zamanlarini yazacagim siz de beslenme seklinize ve gunluk gereksiminize gore(kac doz size gerekli ise) bu zaman dilimlerinde kullanabilirsiniz.

    Whey protein- En iyi kullanim zamani sabah kalkar kalkmaz ve antremandan sonradir. Bunun yaninda ogun aralarinda da kullanilabilir.

    Kreatin- Antremandan hemen once ve sonra 1 er doz. Antremandan sonra whey protein alinacaksa whey , kreatin ve herhangi bir meyve suyu (tercihen uzum) karistirilip icilebilir.

    Eger kreatin yuklemesi yapacaksaniz onerim 4 haftadir. Ilk hafta kg*0.3 gram kalan uc hafta kg*0.1 gram yeterli olacaktir. Yani 80kg lik bir birey ilk haftada 80*0.3=24gram kreatin, son 3 hafta 80*0.1=8gram kreatin seklinde.

    Kreatini en basta 4 hafta kullanmanizi ve daha sonra ara vermenizi tavsiye ederim. Kreatin vucutta uretildiginden vucut bunu tamami ile disaridan almaya alismamasindan dolayi.

    Amino asit- antremandan hemen once ve sonra , gun icerisinde alinabilir.(gun icerisinde 1-3 defa)

    Glutamin- antremandan hemen sonra , ogunler ile birlikte ve yatmadan once kullanilabilir.(gun icerisinde 1-3 defa)

    Bcaa-Antremandan once ve sonra.

    Bu yaziyi ilkdefa supplement kombinasyonu yapacak sporcular icin yazdim. Zaten vakit ilerledikce ve sizin vucut gelistirme ile ilgili bilgileriniz arttikca kendinizde ihtiyaciniza gore supplement kombinasyonlarinizi yapmaya baslayacaksinzi.

    Supplemen kombinasyonu icin kesinlikle acele etmeyiniz.

    #1
    Hitherif bunu beğendi.
  2. Fitherif Administrator

    Çevrimdişi
    Mesaj Sayısı:
    686
    Beğenilen Mesajlarınız:
    29
    Ödül Puanları:
    28
    Bulunduğu Yer:
    İstanbul
    Eline sağlık hocam, çok faydalı bir paylaşım oldu, teşekkürler.
    ZaRaTuStrA bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş

Users found this page by searching for:

  1. supplement programı

    ,
  2. başlangıç supplement

    ,
  3. spora yeni başlayanlar için supplement

    ,
  4. supplement kombinasyonu nasil olmali,
  5. ilk suplement ne olmali,
  6. baslangic suplement